نفت

به قرارداد رویتر در زمان ناصرالدین(۱۸۷۲) توجه کنید:


«مطابق با این امتیازنامه که در ۲۴ ماده تنظیم شده بود انحصار قطعى خطوط راه آهن در تمام کشور ایران به صاحب امتیاز داده شد، علاوه براین مورد استفاده از معادن به غیر از طلا و نقره و جواهرکه متلعق به دولت بود به همراه حق استفاده از جنگل ها، آب ها، (به غیر از آب هایى که حقوق خصوصى داشتند) به مدت ۷۰ سال به رویتر واگذار شد.»


و البته دارسی خان در ۱۹۰۱ در زمان مظفرالدین:


«به ویلیام ناکس دارسى امتیازى مخصوص و انحصارى جهت تفتیش و تفحص، پیدا کردن و استخراج، بسط و حاضر کردن براى تجارت و حمل و نقل و فروش گاز طبیعى و نفت و قیر و موم طبیعى در تمام وسعت ممالک شاهنشاهى ایران به مدت شصت سال از تاریخ امضا داده مى شود.»


جالب اینکه طبق محاسبات شرکت سابق نفت انگلیس و ایران، درآمد خالص نفت در ۵۰ سال بهره برداری از ۶۱ میلیون پوند تجاوز کرد. اما از این مبلغ ایران فقط ۹ میلیون پوند دریافت کرد و این در حالی بود که ۲۱ میلیون پوند از این سود فقط به حساب خزانه داری بریتانیا بابت مالیات بر درآمد واریز شد!!!!


و فقط درود بفرستید به روح مصدق کبیر٬ اصلا هم نترسید٬ اوایل انقلاب مصدق کافر بود. حضرات یه کم بیشتر فکر کردن و مثل شطرنج٬ ویدیو ٬ موز٬ ... آزادش کردن. در ضمن از سال ۱۹۵۱ تا الان آیا واقعا نفت ملی شده یا مصدق وقتش تلف کرده؟


عیدتون مبارک! یه لقمه نونُ نفتی هست سر سفره٬ در خدمت باشیم.

۳۰۰

شکی نیست که ۳۰۰ محصول سفارشی به کمپانی پر قدرت داداشای وارنره! مخصوصا در این دوره بحرانی که میخوان نظر افکار عمومی غرب رو هر چه بیشتر تحت تاثیر قرار بدن. ولی خدا وکیلی این جنگ سرد سالهاست شروع شده و این ما هستیم که خوابیم. نمونش گیمهای ترورسیتی فراوون ضد ایرانی٬ بازی پرینس اف پرشیا که تحریف شده٬ فیلم های ضد ایرانی زیاد و ... .


ولی واقعا دلیل اصلیش چیه؟ دلیلش اصالت زدایی که بدست خود ما انجام شده و میشه. وقتی مراسم آیینی چهارشنبه سوری تبدیل می شه به نوار غزه٬ وقتی مولوی رو هم افغانها شوهر میدن هم ترکا٬ وقتی خودمون تا دیروز فرق خشایارشا رو با خشایار مستوفی نمیدونستیم٬ وقتی جلوی رییس جمهور عربها ابن سینا رو غر میزنن و ایشان بجاش هولوکاست واسش مهم میشه٬وقتی ایرانی به ریشُ پشمُ و بمب اتمیُ حلالِ هالوکاستُ تو دنیا معرفی میشه نتیجش همینه! باید غر نزد٬ باید بی خیال مارادونا شد و غضنفرُ گرفت!

لطیفه

مهدی: ا کی می دونی خانومای ..شتی صبح که بلند می شن کجا میرن؟



اکبر: نه بجان میتی (ملچ ملوچ)٬ بوگو زودتر دلم غنج رفت!


مهدی: خونشون!



اکبر: خدا بکشتت میتی! خیلی باحال بود. واقعا تِششکر می کنم



محمود: بی ادبیاتها! من همشو شنیدم! برعکس برخلاف چیزهایی که شما می گویید٬ زنان گیلانی با حفظ عفاف پابپای مردان به آبادانی کشور کمک می کنند!

بهترین عکس‌های خبری نیم قرن


اول فوریه 1968 ، سایگون ، ویتنام جنوبی: پلیس ملی ویتنام جنوبی Nguyen Ngoc Loan ، یک ویت کنگ را اعدام می کند. عکاس: Eddie Adams.

احساسِ مرگِ قریب٬ احساسِ غریبیه!


من که تا مغز استخوان تحت تاثیر این عکس واقع شدم! باور کنیم مرگ از این اسلحه هم نزدیکتره!



جنگ؟

ساده لوحیه محضِ اگه فکر کنیم با حمله آمریکا به ایران وضعیت بهتر میشه. وقتی سربازهای غربی رو که با تیزر تلویزیونی و با انگیزه پول یا ماجراجویی وارد ارتش می شن می بینم٬ از این تفکر مزمن تو ایران خجالت زده می شم. موشکهای آمریکایی بفکر خدمت به مردم آمریکا هستند و قطعا به اینکه هدفشون انسان باشه یا تاسیساتی که با هزار بدبختیو ندونمکاریو بخور بخور درست شده٬ اهمیتی نمیدن. در دایره قدرت آمریکایی مرگ ۱۵۰ سرباز با گرین کارت آمریکایی می تونه دلیل حمله به ایران باشه! ولی مرگ ۱۰۰ عراقی در روز هیچ بازتابی در جامعه آمریکا نداره مگر اینکه اون عراقیها هم پاسپورت آمریکایی بگیرن و داخلِ این دایره بشه. ایران رو ایرانیها باید نجات بدن.


نمونه دمکراسی آمریکایی( عملا ۱۰ سال نه ۱۰۰ سال): http://www.tik.ir/display/?ID=37524&page=1